Hjemmesiden vil være ned for oppdatering: 19.09.2021 : 08:00 til 21.09.2021 : 07:00 CET. I denne perioden vil du ikke kunne registrere organisasjoner eller legge inn ordre. Vi beklager for eventuelle ulemper dette vil medføre. Hide this message.

Velkommen til Techsoup Norge sin side for vanligste spørsmål og svar. Hvis du ikke finner svar på spørsmålene du lurer på kan du ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema

  

Vanligste spørsmål om Techsoup 

  • Hva er Techsoup Norge og hvordan fungerer det? 

  • Hvilke organisasjoner kan få tilgang til donert programvare gjennom TechSoup? 

  • Hvem i organisasjonen kan få programvare? 

  • Hvorfor må vi betale administrasjonsavgift? 

  • Kontoen er godkjent, men jeg kan ikke bestille produktet jeg ønsker? 

  • Jeg har glemt påloggingsinformasjonen, hva gjør jeg? 

  • Det er feil kontaktopplysninger, hvordan endrer jeg det? 

 

Vanligste spørsmål om våre donasjonspartnere 

 

Microsoft 

  • Microsoft og Techsoup sitt samarbeid 

  • Hvordan laster jeg ned programvare?  

  • Hva betyr Software Assurance? 

  • Jeg har problemer med VLSC, hva gjør jeg? 

  • Jeg har problemer med Microsoft-produkter, kan TechSoup hjelpe meg? 

  • Hvordan returnerer jeg min ordre? 

  • Hvor finner jeg Office 365 og hva koster det? 

 

Zoom 

  • Hvorfor er Zoom hos Techsoup like dyrt som vanlig Zoom? 

 

Vanligste spørsmål om Techsoup 

Hva er Techsoup Norge og hvordan fungerer det? 

Techsoup er en frivillig non profit organisasjon som leverer donerte IT-produkter fra kjente leverandører til andre frivillige organisasjoner og stiftelser. Techsoup er et globalt konsept som finnes i ca. 50 land og har eksistert i Norge siden 2014.  

For å få tilgang til programmer gjennom Techsoup må organisasjonene ha en bruker hos oss, være kvalifisert til å motta programvaren og ha bestilt den igjennom vår nettside. 

Techsoup Norge er administrert av Frivillighet Norge. Vi tror at frivilligheten kan skape enda større verdier og bli bedre i sitt arbeid gjennom å ta i bruk ny teknologi. TechSoup bidrar til dette gjennom å formidle gratis eller sterkt rabattert programvare gjennom sitt donasjonsprogram, der titalls donasjonspartnere, som bl.a. Microsoft, Zoom og Bitdefender, deltar. Ved å bestille programvare på Techsoup Norge, sparer frivillige organisasjoner over tretten millioner kroner hvert år. Siden oppstarten i 2014, har over 1900 organisasjoner fått tilgang til digitale verktøy og dataprogrammer som kan bidra til å forenkle og effektivisere driften av frivillige organisasjoner. 

 

Hvilke organisasjoner kan få tilgang til donert programvare gjennom TechSoup? 

Frivillige organisasjoner og stiftelser kan få en konto hos Techsoup Norge. Et av hovedkravene som alle må oppfylle er enten at man står i Frivillighetsregisteret til Brønnøysundregisteret eller står i Skatteetaten sin liste over godkjente organisasjoner for gavefradrag. 

 

Hvem i organisasjonen kan få programvare?

Techsoup gir donert programvare til organisasjoners drift, ikke til enkeltmedlemmer. Det betyr at produktene kan gå til ansatte i organisasjonen og andre personer med et ansvar for foreningen, eksempelvis styret og andre sentrale funksjoner. Følgende kriterier gjelder for å få tilgang til donerte programmer: 

  • Personen er ansvarlig for bestemte aktiviteter eller saker i organisasjonen. 

  • Personen har en rolle i organisasjonen hele året eller ved tilbakevendende arrangementer. 

  • Personen kommer ikke å til å benytte programvaren til personlige formål som gir økonomisk gevinst til personen. 

 

Hvorfor må vi betale administrasjonsavgift? 

Frivillighet Norge drifter Techsoup Norge på vegne av Techsoup Globalt, og administrasjonsavgiftene går til å dekke driften og administrering av ordningen. For eksempel, godkjenning av innmeldingssøknader og kundestøtte.  

I tillegg går noe av avgiften til å dekke utgifter til Techsoup Globalt, som administrerer avtalene med de internasjonale donasjonspartnerne.  

 

Kontoen er godkjent, men jeg kan ikke bestille produktet jeg ønsker? 

I tillegg til hovedkriteriet finnes det en del underkriterier som bestemmer nøyaktig hvilke produkter du kan få tilgang til. Størrelsen på budsjettet kan sette noen begrensinger, men aktivitetskoden er den som bestemmer hvilke programmer din organisasjon kan få.  
 
For eksempel så kan Zoom støtte aktivitetskode XXX, men Microsoft gjør ikke det. Sjekk Qualification Status inne på din profil for å se hvilke programmer du kan kjøpe.  

  

Jeg har glemt påloggingsinformasjonen, hva gjør jeg?  

Om du har glemt passordet ditt kan du motta et nytt her. Har du glemt brukernavnet ditt eller organisasjonen har feil registrert e-postadresse, kontakt oss så hjelper vi deg. 

Techsoup Norge har nylig fått ny nettside, så nå kan man kun bruke e-postadresse for å logge inn.  

 

Det er feil kontaktopplysninger, hvordan endrer jeg det? 

Kontakt oss og oppgi hvilke opplysninger du vil endre så hjelper vi deg! 

 

Vanligste spørsmål om våre donasjonspartnere 

Microsoft 

Microsoft og Techsoup 

I tillegg til å tilby en rekke Microsoft-produkter har Techsoup Norge også et samarbeid med Microsoft hvor vi validerer alle norske organisasjoner som søker seg inn på deres nonprofit-plattform. 

Ønsker du flere produkter fra Microsoft enn det vi tilbyr må du sende inn en søknad til deres nonprofit-portal her.  

 

Hvordan laster jeg ned programvare? 

Etter bestilling leveres lisensene normalt sett i løpet av 5 arbeidsdager til din konto hos Microsoft VLC. Du registrerer en konto hos Microsoft med samme e-postadresse som hos TechSoup og logger deretter inn på Microsoft VLSC.  

Der finner du frem det programmet du har bestilt og laster ned programmet samt får tilgang til produktaktiveringsnøkkelen. 

 

Hva betyr Software Assurance? 

Software Assurance er en tjeneste fra Microsoft som tillater mottakere å oppgradere lisensene til den nyeste utgaven av de donerte produktene i løpet av de to første årene fra den opprinnelige donasjonen. Det betyr gratis oppdatering av programvare som kommer med software assurance innenfor den aktuelle toårsperioden og erstatter behovet for å søke om nye produkter fra Techsoup Norge. 

Dessuten, om du i løpet av toårsperioden søker om ytterligere lisenser for et produkt som har blitt oppgradert etter at du mottok donasjonen, regnes det som å inngå i din gamle programvaretittel og regnes mot maksgrensen på 50 lisenser. 

Når du søker om en donasjon av lisens eller programvare hos TechSoup står det tydelig om det følger med software assurance til produktet. For slike produkter får din organisasjon frie oppdateringer fra din første donasjonssøknad. 

 

Jeg har problemer med VLSC, hva gjør jeg? 

TechSoup har ikke tilgang til VLSC-systemet og kan ikke gi brukerstøtte på VLSC. Om du har spørsmål eller problemer med nøkler, nedlastinger eller lignende henviser vi til Microsoft support på 800 14956. 

 

Jeg har problemer med Microsoft-produkter, kan TechSoup hjelpe meg? 

Nei, TechSoup har ansvar for å formidle Microsofts donasjoner og ikke mulighet til å gi teknisk brukerstøtte på produktene. Ring Microsofts support på 800 14956 eller ta kontakt med nonprofit kundestøtten.  

 

Hvordan returnerer jeg min ordre? 

Om du ønsker å returnere ett eller flere produkter du har mottatt gjennom Microsofts donasjonsprogram skal hele ordren sendes tilbake til TechSoup Norge. Microsoft kan bare ta imot returer dersom ingen programvare kunne blitt installert. For å få tilbake pengene kreves det derfor at din organisasjon ikke har hatt tilgang til lisensnøklene på Microsofts volumlisensnettside. 

Send oss en e-post techsoup@techsoup.no og angi følgende informasjon for å returnere donasjonen. 

Organisasjonsnavn 

Organisasjonsnummer 

Ordrenummer 

Grunnen til retur og tilbakebetaling 

Om du vil foreta en ny bestilling får du beskjed fra oss når din konto har blitt nullstilt. 

OBS! For å få tilbake pengene fra et produkt du har fått donert gjennom Microsofts donasjonsprogram må du sende tilbake produktene innen 60 dager fra leveransen. Det tar normalt cirka 10-15 arbeidsdager å håndtere tilbakebetaling og nullstille konto. 

 

Hvor finner jeg Office 365 og hva koster det? 

Ønsker din organisasjon å kjøpe Microsoft Office 365 kan dette gjøres gjennom Microsoft sin egen nonprofit portal. Prisen for de forskjellige Office 365-pakkene finner du her.  
 

Zoom 

Hvorfor er Zoom hos Techsoup like dyrt som vanlig Zoom? 

Zoom Pro Plan årsabonnement hos Techsoup med 100 deltakere og 1 host 

Zoom Pro Plan årsabonnment hos Zoom med 100 deltakere og 1 host 

Administrasjonsgebyr: 617 kr 
En host hos Zoom: 652 kr (74,95 $) 
Totalt: 1269 kr 

 

Ved kjøp av 2 hoster 1924 kr (149,90 $) 

 

50% rabatt på hoster og alle tilleggspakker. 

 

En host hos Zoom: 1305 kr (149,99 $) 
Totalt: 1305 kr 

 

Ved kjøpt av 2 hoster: 2609 (299,80 $) 

 

Alle tilleggspakker og ekstra hoster til full pris. 

 

 
Så slik det er vil dere få mest uttelling fra å kjøpe gjennom Techsoup dersom planen er å kjøpe tilleggspakker og flere hoster. 

Hvis du ikke finner svar på det du lurer på er det bare å ta kontakt med oss via vårt kontaktskjema eller på techsoup@techsoup.no!

X
{link_name} håndterer alle valideringer og kundeservice for TechSoup Norway customers. Besøk {link_name}arrow