Autodesk donasjonsprogram og ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål om Autodesks donasjonsprogram

Autodesk logo

Lær mer om Autodesks donasjonsprogram, inkludert spørsmål om kvalifisering, lisenser, nedlastning, installasjon og mer.

Spørsmål om donasjonsprogrammet

Hvilke Autodeskprodukter er tilgjengelige gjennom programmet?

Les mer på programsiden for en fullstendig liste over tilgjengelige produkter. Organisasjoner som kvalifiserer seg for donasjon kan få opptil to Autodeskprodukter hvert regnskapsår (1. juli til 30. juni). Organisasjoner kan deretter be om opptil to nye lisenser hvert regnskapsår.

Les også produktenes systemkrav for å se hvilke produkter som er til Windows og hvilke som er til Mac OS X.

Hvorfor er adminiastrasjonsgebyrene annerledes nå enn de var under The Technology Impact Program?

TechSoup tilbyr andre produkter enn de som ble tilbudt gjennom The Technology Impact Program.

Tidligere tilbød Autodesk Premium Edition av tre av sine produkter. TechSoup tilbyr nå Ulitimate Edition av disse produktene. Hvis du ønsker å vite mer om forskjellen på de to produktene, har vi laget tre sider hvor de enkelt sammenlignes.

Autodesk har avsluttet sitt Technology Impact Program og begynt et samarbeid med TechSoup for å nå ut til flere organisasjoner gjennom TechSoups nettverk. TechSoup tilbyr også andre donasjoner, i tillegg til opplæring, artikler, webinarer og kundesupport.

Kan jeg få lisenser for Autodesk-produkter som ikke tilbys gjennom TechSoup?

Alle produkter som Autodesk tilbyr til frivillige organisasjoner er listet opp på Autodesks side om donasjonsprogrammet.

Hvis du trenger flere enn de to lisensene tilbudt gjennom TechSoup, eller du trenger andre produkter enn de som tilbys, kan du sende en forespørsel per epost til technologyimpact@autodesk.com. Autodesk vil avgjøre hvorvidt det er mulig å møte din forespørsel.

Autodesk tilbyr for øyeblikket kun salg av lisenser. Abonnering er ikke mulig gjennom donasjonsprogrammet.

Hva er kravene for å kvalifisere seg til programmet?

Se siden for kvalifikasjoner.

Kan jeg få donerte lisenser hvis jeg har kjøpt et Autodeskprodukt i løpet av de siste tre årene?

Nei. Hvis din organisasjon har kjøpt et Autodeskprodukt i løpet av de tre siste årene trenger du en godkjenning av Autodesk før du kan søke gjennom TechSoup. Følg trinnene nedenfor for å søke om godkjenning.

  1. Send en epost til technologyimpact@autodesk.com.

  2. Eposten må inkludere:

    1. Navnet på din organisasjon og kontaktinformasjon

    2. Hvilket Autodeskprodukt din organisasjon har kjøpt

    3. Omtrentlig totalkostnad for produktet

    4. Omtrentlig dato for kjøpet

    5. Hvor du kjøpte produktet (for eksempel Autodesk.com eller en butikk)

  3. Hvis The Autodesk Foundation godkjenner forespørselen, skal denne sendes til TechSoups kundesupport (customerservice@techsoup.org and donorservice@techsoupglobal.org).

  4. Søk om å få produktet donert gjennom TechSoup. Se programsiden for en liste over alle Autodeskprodukter tilgjengelig gjennom TechSoup.

NB: En godkjenning fra Autodesk garanterer ikke at din organisasjon er kvalifisert til alle donasjoner. Du må fremdeles beste kvalifikasjonskravene for donasjon. Se siden for kvalifikasjoner for mer informasjon.

Tekniske spørsmål

Hvordan vet jeg om min datamaskin møter de tekniske systemkravene?

Du kan sammenligne spesifikasjonene til din datamaskin opp mot systemkravene til hvert enkelt produkt listet opp på disse sidene.

Hvordan laster jeg ned, installerer og aktiverer et produkt?

Nedenfor har vi beskrevet fremgangsmåtene for å registrere seg hos TechSoup, sende en forespørsel, registrere seg for Autodesk, laste ned, installere og aktivere produktet.

Registrer deg hos TechSoup

  1. Register din organisasjon techsoup.no hvis du ikke allerede har en konto.

  2. TechSoup vil deretter undersøke at din organisasjon ere n reell og frivillig organisasjon, og avgjøre hvorvidt den er kvalifisert til å motta Autodeskprodukter. Kvalifiserte organisasjoner må møte kriteriene beskrevet på siden for kvalifikasjoner.

Send en forespørsel

  1. Hvis din organisasjon er kvalifisert for et Autodeskprodukt, kan du sende en forespørsel om donasjon fra programsiden.

  2. Etter bestilling vil TechSoup sende en bekreftelse med serienummer og produktnøkkel.

Opprett en Autodesk-konto

  1. Gå til Autodesks kontoside.

  2. Trykk på Create an Account. Du må opprette en Autodesk-ID for å benytte deg av donasjonen.

  3. Fyll inn skjemaet og trykk på Create an Account.

Last ned ditt produkt

  1. Gå til siden for Free Trials.

  2. Trykk på produktet du ønsker.

  3. Trykk på Download Trial. Et vindu for personvern og lisensavtale vil åpnes.

  4. Kryss av for å godta og trykk Continue. Da starter nedlastningen.

  5. Åpne installasjonspakken når den er fedig nedlastet. Installasjonspakken vil fullføre de nødvendige nedlastningene.

  6. Når nedlastningen er fullført, klikk Install.

  7. Tast inn serienummer og produktnøkkel og klikk på Next.

  8. Velg hvilke produkter du ønsker å laste ned ved å hake av boksene ved siden av produktene og klikk Install. Hvis du velger å ikke installere visse produkter, vil de lagres som ikoner på skrivebordet, slik at du kan laste ned disse senere.

  9. Du må kanskje restarte datamaskinen før de bruker produktet første gang.

Aktiver produktet

  1. Kjør produktet

  2. Aksepter the Autodesk Privacy Statement.

  3. Trykk på Activate.

  4. Bruk brukernavnet og passordet du opprettet tidligere og trykk Log In.

  5. Under Accounts, trykk på radioknappen ved siden av kontoen din og trykk på Next.

  6. Når aktiviseringen er fullført, trykk på Finish. Du vil motta bekreftelse på epost.

Se hvordan du kan opprette en aktiveringskode hvis du møter på problemer.

Hva kan jeg gjøre hvis jeg har problemer med nedlastningen?

Prøv å rydde i nettleserens cacher, cookies, etc Noen brukere har opplevd at nedlastningen går bedre med Google Chrome.

Hvorfor fikk jeg en feilmelding da jeg installerte et produkt på tre forskjellige datamaskiner med samme produktnøkkel og serienummer?

Du kan kun bruke den samme produktnøkkelen og serienummer på to separate datamaskiner. Hvis du forsøker å installere på en tredje datamaskin vil anti-piratprogramvaren forhindre deg fra å installere, og alle tre lisenser vil slutte å virke.

Må jeg opprette en Autodesk.com-konto for å aktivere produktet.

Ja. Du må opprette en Autodesk-konto først, og så må du aktivere produktet ditt med serienummeret og produktnøkkelen innen 30 dager fra du fikk bekreftelsesmailen fra TechSoup. Følg disse trinnene for å opprette en Autodesk-konto før du laster ned produktet.

  1. Gå til Autodesks konto-side.

  2. Trykk på Create an Account.

  3. Fyll ut skjemaet og trykk på Create an Account.

Hva er en request code? Hvor kan jeg finne den for å fullføre produktregistreringen?

En request code er en aktiveringskode. Etter at du har lastet ned og innstallert produktet, vil Autodesk be deg om å aktivere den. Her vil du se din aktiveringskode.

Hvor kan jeg få teknisk support?

Hvis du har nedlastnings-, installasjons- eller aktiveringsproblemer, kontakt Autodesks support - og læringssider.

På disse sidene kan du lære mer om hvordan du får mest mulig ut av ditt Autodeskprodukt.

Du kan også se om det finnes et Autodesk Authorized Training Center (ATC®) I nærheten. Der kan du få kurs og sertifiseringer gratis.